Salutare! Numele meu este Simona Cîda – practic psihologia din 2007 în calitate de consilier şcolar. Timp de 9 ani am avut şansa de a le fi alături copiilor care doreau să-şi rezolve probleme existenţiale, să se cunoască pe sine, să se deschidă spre viaţă, să înţeleagă lumea în care trăiesc. Mă consider norocoasă că le pot fi un ghid în această călătorie a cunoaşterii de sine.

Am învăţat de la cei mai buni profesori, preşcolarii mei, ce înseamnă puritatea, sinceritatea şi inocenţa. Am înţeles că la 3 ani un copil are maturitate şi destulă înţelepciune pentru a înţelege ce se întâmplă între părinţii lui, în familia lui, iar în momentul în care le-am văzut lacrimile de disperare şi întrebarea tristă: „Cu ce am greşit noi, copii, de s-au despărţit părinţii noştrii? Am fost răi, neascultători, nu am mâncat tot...?”. Tristeţea din glasul lor, starea lor psihică şi emoţională m-a determinat să iau hotărârea că le voi fi alături pentru a-i înţelege pe părinţi şi pentru a-i învăţa cum să se comporte cu copii lor, cum să relaţioneze în familie pentru a crea un climat favorabil dezvoltării lor emoţionale.

Mă declar o luptătoare împotriva stresului zilnic care pune la grea încercare armonia interioară a familiilor, sănătatea şi fericirea copiilor. În acest sens am creat un program special de prevenire a stresului intitulat „Managementul stresului părinţilor cu copii preşcolari”. Consider că un părinte bun este acela care îi oferă copilului său iubire necondiţionată, susţinere şi încredere ori de câte ori are nevoie. Cel mai mare dar pe care poţi să-l oferi copilului tău este PREZENŢA ta ca părinte în viaţa lui, jucându-te cu el, ascultându-l şi oferindu-i afecţiune. Copilul tău te iubeşte orice ce ai face!

EXPERIENŢA PROFESIONALĂ:
Septembrie 2010 - până în prezent Profesor psiholog Grădiniţa cu Program Prelungit „Boboceii” nr. 19 Braşov
Septembrie 2008- August 2009 - Profesor psiholog la Şcoala Generală Sânpetru Braşov
Septembrie 2007- August 2008 - Profesor psiholog la Şcoala Generală nr. 29 Braşov
Iunie 2004 - Septembrie 2007 - Director resurse umane - SC Plametco Braşov
Mai 1996 - Iunie 2004 - Referent de specialitate la „Centru Judeţean de Conservare şi Valorificare a tradiţiilor populare”.
Septembrie 1993 – Mai 1996 - Profesor de istorie la Grupul Şcolar Industrial „Tractorul II”.

EDUCAŢIE ŞI FORMARE:
2003-2007 Universitatea „Spiru Haret” Braşov – Master Consiliere Psihologică şi Educaţională
2002-2007 Universitatea „Spiru Haret” Braşov – Facultatea de Psihologie şi Pedagogie
1988-1993 Universitatea „Babes-Bolyai” Cluj-Napoca – Facultatea de Istorie-Filosofie

Cursuri:
2006 – 2009 - Psihoterapia experienţială. „Curs de formare în consiliere psihologică – evaluare şi consilierea experienţiă a copilului-adultului” Colegiul Psihologilor din România.
Mai 2008 - Curs de Psihoterapie pentru elevii supradotaţi, CJRAE Braşov în asociere cu Universitatea de Psihologie din Bucureşti.
2009 - Programul „Pro CES” seminar de formare-informare a cadrelor didactice din şcolile inclusiv pentru o abordare pozitivă şi responsabilă a integrării elevilor aflaţi în dificultate. Curs „Cuplu-Copii-Familia” modul de abordare pozitivă şi responsabilă a relaţiei de cuplu APPAR.
2010
- workshop - Integrarea copiilor cu autism în şcoli şi grădiniţe normale.
- sfaturi practice ale intervenţiei ca shadow ATCA.
2011
- Simpozion Naţional Activitatea consilierului şcolar între provocare şi realitate „Influenţa muzicii lui Mozart asupra afectivităţii preşcolarilor”.
- Curs de formare profesională continuă „Consiliere psihologică experienţială centrată pe adult, copil, cuplu şi familie”.
- Societatea de psihologie experienţiala din România.
2012
- Simpozion Internaţional „Stop violenţei” prin referatul „Violenţa o lecţie învăţată în familie”.
- Simpozion Naţional – „Consiliere şcolară şi educaţională incluzivă în context European”.
Workshop de psihoterapie adleriană cu tema „Găsirea unei căi: caiet despre pierdere durere doliu şi împăcare” APPAR.
- Curs „Copilul şi pierderea” – Institutul pentru Cuplu şi Familie.
Workshop „Psihodiagnoza şi intervenţie psihoeducaţională în scopul optimizării autocunoaşterii şi dezvoltării personale la copii şi adolescent” APPR.
- Workshop de psihologie adleriană – Folosirea amintirilor timpurii în evaluarea stilului de viaţă. Paul R. Rasmussen, Ph D. APPAR.
2013
- Program de formare continuă „Şcoala Românească – mediu incluziv” Programul de formare a fost derulat în cadrul proiectului POSDRU/87/1.3/s/63211.
- Program de formare acreditat CNFP „Limba engleză în predarea altor discipline, în activităţi formale şi nonformale în cadrul proiectului” – Dezvoltarea de competenţe cheie de comunicare în limba engleză pentru personalul didactic din categoria nefilologi în vederea creşterii accesibilităţii informaţiei şi dezvoltării strategiilor educaţionale proprii
(Proiect POSDRU/87/1.3/s/64125/200).
2015
- Curs Terapia şi activităţile asistate de animale pentru persoane cu nevoi speciale, program vizat M.E.N. conform adresei nr. 60951 din 03.10.2013.
2016
- În data de 10.03 – 13.03.2016 am participat la programul Academia Experienţelor –
curs de pedagogie experienţială pentru cadre didactice organizat de Societatea pentru Tineret Outward Bound România.